Jezus Christus & Kerstmis
Jezus Christus: Jezus wordt ook wel gezien als 'het eeuwige licht'. De dag waarop Jezus werd geboren staat beschreven in de piramide van Egypte, 27 september. Eerst (in het begin van de vierde eeuw) werd 6 januari als geboortedag gerekend. Later werd dat 25 december. Het feest dat wordt gevierd om de geboorte van Jezus Christus te vieren is het kerstfeest zoals wij dat nu kennen. Maar Jezus is dus NIET geboren op 25 december????!!!!
 
Hoewel het misschien raar klinkt, moeten we eerst stellen dat kerst in de eerste periode van het christendom helemaal niet bestond. Er werd door de christenen die de eerste 200 jaar na Christus leefden geen kerst gevierd. Er was in die tijd niemand die zich bezig hield met ‘het kindje Jezus’ of de ‘geboortedag’ van Jezus. Het was niet eens de gewoonte om een verjaardag te vieren, alleen de Romeinen vierden verjaardagen. Voor christenen en Joden was het daardoor helemaal ondenkbaar om een dergelijk feest te vieren. Geschiedenis en achtergronden van het kerst feest klik hier
Bron Peter en Rolanda Noordzij
 
- Een Bijbel in steen:
Op 30 juni 1932 gaf Edgar Cayce een reading over de Grote Piramide. Hier is een citaat van deze reading van die dag:
“Alle veranderingen die in het religieuze mondiale gedachtegoed voorkwamen, worden daar getoond, in variaties in de doorgang waarmee eerder genoemde bereikt wordt, van de basis tot de top, of van de open tombe tot de top. Ze zijn herkenbaar aan de lagen en de kleur en de richting van de draaiing die gemaakt wordt.”Volgens de Bijbel gaf God bij deze uittocht uit Egypte op de berg Sinaï de Tien Geboden aan Mozes en instrueerde hem om slechts één God te aanbidden. In de geschiedenis wordt deze gebeurtenis gekenmerkt als de overgang van polytheïsme naar monotheïsme. In de tijd dat Mozes met zijn volk in Egypte leefde, aanbaden zij alle goden van de Egyptenaren en hingen een polytheïstisch geloof aan” .
In de Grote Galerij neemt de ruimte tussen de vloer en het plafond ineens fors toe wanneer men hier komt vanuit de stijgende gang. Deze toegang tot de Grote Galerij markeert de hemelvaart van Jezus van Nazareth (1 april in het jaar 33). De piramide codeert de 
geboortedatum van Jezus op precies 27 september in het jaar 2 v.Chr!

Zo leest u, dat het kerstfeest meer een gelogen feest is, om het heidense feest te onderdrukken.
Maar ook dat het yule feest gewoon wel klopt, we keren weer terug naar het licht.
Jezus staat voor het eeuwige licht, dus geassocieerde met het yule licht.
Hoe denkt u nu over ons kerstfeest?